poniedziałek, 15 października 2012

MTT Turbine Superbike Y2K

V-max-360km/h
Jednostka napędowa Rolls-Royce Allison 250, stosowana przede wszystkim w lotnictwie (np. w helikopterach Bell JetRanger 206), wytwarza ona moc 320KM przy 52 000 obr./min i 576.30 Nm (425.1 ft.lbs) przy 2000 obr./min, co pozwala motocyklowi osiągnąć prędkość około 400 km/h i przyśpieszyć od 0 do 365 km/h w 15 sekund.
Silnik pracował na paliwie diesla. "Może spalać cokolwiek, od normalnej benzyny, po tequilę, a nawet perfumy Chanel" - twierdził Travert, prezes MTT. Długi, opływowy kształt Y2K stwarzał dużą przestrzeń dla kierowcy, który mógł mocno się pochylić, aby skryć się przed naporem powietrza zwłaszcza, gdy wykorzystywał on do maksimum osiągi motocykla.
Wykorzystywane są silniki, które zakończyły swój cykl życia w lotnictwie - o zbyt dużym przebiegu, choć ciągle sprawne. Przystosowanie ich do napędzania motocykla jest więc recyklingiem. Koszt zakupu nowych silników zwiększyłby cenę motocykla kilkukrotnie czyniąc projekt nieopłacalnym.
Dane Techniczne:
-Silnik:Rolls-Royce 250-C20 turboshaft
-Skrzynia biegów:2-biegowa automatyczna
-Rozstaw kół:1803,4 mm
-Pojemność baku:34l
-Masa własna:230kg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz